keskiviikko 7. toukokuuta 2014

Sitkeä puhelinmyyjä

Huoh

Siis oikeesti. Mä niin ymmärrän, että se on niiden ihmisten työ. Ja saavat palkkaa myydyistä lehtitilauksista. Oikeesti tajuan.

Mutta!!!! Koska mä ihan hirveesti yritän olla hyvä ihminen ja mut on kasvatettu kohteliaaks. Välillä on vaan tosi tiukkaa.

Onko niin vaikeaa tajuta, että nyt en oikeesti ota mitään. Vaikka kuin olis palkittu 50-80 euron lahjalla johonkin seuraavista lehdistä plaa plaa plaa plaa. Yritä sinne väliin sitten supattaa ei kiitos. Ei se vaan onnistu.

Hetken aikaa elämäni aikana olen kokeillut lehtimyyntiä. Ja mun softis luonteeni vuoksi minusta ei siihen ollut. Esim Akua myydessä asiakkaan piti kieltäytyä kolmasti, ennen kuin sai antaa periksi. Hiemanko raamatullista ;) Minähän uskon jo yhdestä eistä.

Myöskin myyjien puheluita seurataan. Jos ei myytyjen puheluiden pituuden keskiarvo on alle minuutin, "pääsee" puhutteluun. Voi kääk!!

Aina asiakkaat eivät ole niin ystävällisiä. Tästä syystä itse ihan oikeasti yritän olla kohtelias ja kuunnella.

HUOH

Tässä teille hyväksi koettuja keinoja päästä nopeasti eroon lehtimyyjistä:

1
Ilmoita ostavasi vain ja ainoastaan aikuisten lehtiä. Kerro mielellään lehden nimi. Niitä kun nämä lehtimyyjät eivät myy.

2
(Kaverin käyttämä ja vähän hyvän maun rajoilla)
Kerro olevasi sokea.

3
Kuiskaa peloissasi puhelimeen, että aviopuolisosi on tosi kiukkuinen, etkä uskalla/saa tilata mitään.

Ja varmasti on monia muitakin hyviä konsteja, näillä pääsee alkuun. Tämä tänään, koska heräsin lehtimyyjän soittoon. Jee!!

12 kommenttia:

  1. Helpommalla pääset, kun laitat puhelinmyyntikiellon. Soita kieltonumeroon ja lisäksi kiellä tietojesi anto mihinkään tarkoitukseen väestörekisteristä. Minulla ainakin on toiminut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarttis varmaan saada aikaseks tehdä toi kielto. Jos vaiks ihan kohta ;)

      Poista
  2. Huomenta.
    Sitkeitä pirulaisia ne on mutta tuo puheluiden seuraaminen (joka tuli yllätyksenä!) tietty selittää asiaa aikas paljon koska se taitaa olla yleinen käytäntö?

    Voisin jatkaa sun listaas kahdella eli ensimmäinen on liittyminen (ilmaista) Suomen telemarkkinointiliittoon, joka automaattisesti blokkaa nämä puhelut pois ja heidän sivustollaan pääsee säätämään - hakasia ruuduista poistamalla tai lisäämällä - keneltä haluaa ja keneltä ei haluaa mahdollisia tarjouksia tulevan.

    Eräästä isosta ja a - kirjaimella alkavasta lehtitalosta pääsin kerralla irti kun ystävllinen myyjä soitteli jotain tarjousta johon väliin minä sitten loihe kysymään että mitäs kaikkia lehtiä teillä oikein on? Mamma kertoi koko helvetin listauksen alusta loppuun (se oikein hengästy) ja kun hääp oli päässyt loppuun, niin minä sanoin ihan ystävällisesti että mitäs jos tehdään niin että laitat ne kaikki tulemaan kestotilauksena.

    Voi sentään! Ensimmäistä kertaa elämässäni myyjä löi luurin korvaan eikä ne ole sen jälkeen soitelleet, eikä kukaan muukaan. Itse asiassa mä en edes muista koska puhelinmyyjät ovat soitelleet mulle mutta voin kertoa että siitä on useampi vuosi.

    Kevyttä keskiviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah! Ei huono tuokaan konsti ;)
      Jos mä vaan kokeilisin tota kieltoa ensteks.

      Joo tosi kevyt. Oon menossa hakemaan peräkärryllisen katulaattoja. Auta armias jos kynsi katkee!!

      Poista
    2. Meinaat sitten kivetä koko pihan?
      Sun täytyy toimia työnjohdollisissa tehtävissä ja antaa muiden tehdä se ruumiillinen puoli niin Blogsphere kenties säästyy hirvittävän tragedian....hmm...jälkipuinneista ;D

      Poista
    3. Tarttee mun kans tehä ku joutilaat kädet on paholaisenkätyrit. ;)

      Kaikki mun tuntevat ei halu todistaa kynnen katkeemis räjähdystä.

      Poista
  3. Robinson-rekisterin estonumero on 060013404 ja henkilötietojen luovutuksen kieltäminen www.suomi.fi.
    Päivitys kestää 2-3kuukautta ja kielto on voimassa kolme vuotta. jos joku vielä soittaa sanon,että minulla on esto puhelinmyynnille ja suljen puhelimen, mutta nyt ei ole puoleen vuoteen enää soitelleet. Välillä soittivat, kun unohdin uusia kiellon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau! Kiitos! Tajusit mun tietojenkaivamislaiskuuden ja paiskasit suoraan yhteystiedoilla.

      Teenpäs tämän nyt heti!

      Poista
  4. Mulla on puhelinmyyntikielto, joka toimii kohtuu hyvin. Ei juurikaan muut häirihe, kun Soneran puhelinmyyjät, kun olen Soneran asiakas. Tosin en vastaa niille. Enkä yleensäkkään vastaa tuntemattomiin numeroihin eli siis semmosiin, joille ei löydy fonectasta omistajaa. Näihin nykypuhelimiin kun saa ton ilmasen fonectan ohjelman, joka ilmottaa kuka soittaa, kun puhelin soi, jos ei nimeä ole omassa numerolistassa. Ihan kätevää.

    Sillon ku lapset oli pieniä niin mulle soitti Aku Ankan myyjä, joka tarjos ilmasta tilausjaksoa. Ilmeni sit tietty, että tilaus olis jatkunnu maksullisena. Pelkkää ilmaisjaksoa ei tietty olis saannu. Suuttu sit ihan silmittömästi ku en tilannu. "Ilmasin olisit kuiteski tilannu, mutta mistään ei haluta maksaa" huusi hän puhelimeen ja jatkoi, että en nähtävästi halua, että lapseni oppivat lukemaan. On kuulemme tehty oikeen tutkimus, että Aku Ankkaa lukemalla lapset oppivat lukemisen jalon taidon. Löin luurin korvaan.

    Juu, oppi mun lapset lukemaan ilman Aku Ankkakin. Tilasin sen sit myöhemmin, kun ne jo osas lukea :)).

    VastaaPoista
  5. Ja mä soitin elinan antamaan estonumeroon jo. Simppeli homma, mäkin osasin.

    Tuskin kenenkään lukemaan oppiminen on Akusta kiinni.

    Ite oon tilannu serkun tytölle lahjaks Nalle Puhin. Lapsena meille kyl tuli Aku, mut oon jo varmaan niin vanha akka, et mielumin mukulalle ihan oikee satukirja.

    VastaaPoista
  6. Hankalilta myyjiltä pitäis kysyä, että laittaako ne tulemaan kuviokellunnan ammattiliiton lehteä, jos haluaisin kestotilata sen. Tai jotain muuta vastaavaa, mikä sais ne hämilleen, kuten vaikkapa vinkkejä siihen, kuinka vuohen veren saa pois matosta, mitä niillä on päällä tms.

    No ei tosiaan, tiedän että he tekee työtänsä, mutta kyllä se joskus suoraan sanottuna vituttaa sanoa ei jo monetta kertaa saman puhelun aikana. Aikaisempina opiskeluvuosina toimi hyvin, kun kerroin myyjille että samalla rahalla, millä tilaisin lehden, söisin Unirestassa esim. kaksi viikkoa. Kaksi kesää sitten laitoin suoramarkkinointikiellon. Toimii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ymmärrän. Haluis oikeesti olla kohtelias, mut se raja vaan tulee vastaan joskus.

      Saas kattoo alkaako toi mun estojuttu toimimaan. Paree olis!!

      Poista