maanantai 5. toukokuuta 2014

Aika

Odottavan aika on pitkä. Näin on vanha sanonta meitä opastanut jo pitkään.

Tässäkin on selkeitä eroja. Esimerkiksi Afrikannorsu odottaa 20-22 kk ja hiiri vain 19-21 päivää. Mä valkkaisin ton hiiren. Ihan ehdottomasti. Miättikää sitä hormooniryöpsähdysten määrää jatkuvana tulvan n 21 kuukauden ajan!! Eihän sitä kestäis itekkään.

Kun odottaa esim kerran kuussa tapahtuvaa palkkapäivää, on siihen piiitkä aika. Mutta kun odotat (pelkäät) kerran vuodessa tulevaa kutsua hammaslääkärin tarkastukseen. Et voi kuin ihmetellä joko se vuosi meni???

Joka vuosi odotat joulua ja juhannusta. Ja aina ne sieltä tulee. Joskus odottaa uutta blogikirjoitusta kuin nälkäinen inkkari savannilla kaktusta. Useimmiten ne sieltä plopsahtelee.

Toisinaan odottaminen on täyttä tuskaa ja synnyttää raivoa. Joku ilmoittaa tulevansa parin tunnin kuluttua. Neljän tunnin päästä ei vieläkään. Oho! Ja taas tuli kaulimesta!! Niin itseaiheutettua että. Mutta se niistä viime viikonlopun tapahtumista.

Joku aiheuttaa toisille odottamista tajuamattakaan sitä itse. Ja jotkut eivät vain ole niin hyvätapaisia ja käytöksisiä välittääkseen siitä. Meitä vaan on niin moneen junaan.


Onneksi maailmassa on päiviä jolloin kelloa ei tarvita. Niistä kiitän kaikkein eniten!!






5 kommenttia:

  1. Listasin taannoin omia pakkomielteitäni ja niistä jäi tämä aikataulut mainitsematta. Jostain syystä olen aikas ehdoton niiden suhteen enkä paljon jää odottelemaan oli sitten kyseessä ventovieras tai sukulainen koska se ettei aikatauluja noudata, on selkeä loukkaus toista kohtaan. Aina pitää muistaa se että henkilöllä jonka kanssa on sovittu tapaaminen, on myös muita menoja ja siksi tämä aikatauluista kiinni pitäminen on tärkeä juttu.

    Törkein (tai se mun mielestä mikään törkeä ollut) juttu mitä olen tehnyt, niin olen jättänyt siskolikkani erään kaupan pihaan siitäkin huolimatta että näin hänen heiluttavan kaupan ulko-ovien edessä kun olin jo menossa parkkipaikan (iso) toisessa päässä. Likka oli myöhässä viisi minuuttia sovitusta joten juna läks. Elämä on.
    (Annoin vielä armoa sen reilu neljä ja puoli minuuttia ennen kuin starttasin ja läksin, oma vika kun hypistele rättejä liian kauan :D)

    VastaaPoista
  2. Mä olen samoilla linjoilla sun mietteitesi kanssa.

    Ehkä en kuiteskaan olis tyttöraasua jättänyt. Mutta kuitenkin.

    Aikatauluista ON PIDETTÄVÄ kiinni. Jollei pysty, niin ilmoitetaan siitä heti kun pystytään.

    Se toisten ihmisten kunnioittaminen kun on tärkeää.

    Oikeasti viime viikonloppuna sain kokea yhden miehen ja yhden ihmisen puolelta tälläiset myöhästymiset ja oharit. Sellaset vaan pistää harmittamaan niin perzkeleesti.

    VastaaPoista
  3. Yhden miehen ja yhden ihmisen.. :D
    Oharit on paska juttu koska lähes aina ne aiheuttaa lumipalloefektin, tai ainaskin siinä menee hitosti aikaa kun järkkää aikataulun uusiksi.Esim. oletetun tapaamisen piti kestää tunnin ja kun se ei toteudukaan, niin koitappasiinä vääntää kaikki jutut tuntia aikaisemmaksi. Ei muuten onnistu.

    Ps. Toi sun profiilikuva on mahrottoman epäselvä ja mä kun luulin että sä olet het hemmetin pätevä kuvaaja ;D

    VastaaPoista
  4. Hah! Onpas Heklan ottama kuva :D
    Juu sillon aina omat suunnitelmat epäonnistuu ja se on syödympi leipä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mun vika, laita mun piikkiin vaan, kyllä sinne mahtuu!

      Poista