torstai 29. toukokuuta 2014

Ei se aina vaihtamalla parane

Usein, muttei aina.

Esimerkein. Pizzalla käynti. Jos kerran olen löytänyt itselleni täydellisen pizzan täytehässäkän, niin minkä takia pitäisi kokeilla jotain uutta? Menisin kuola vaahdossa syömään, päätyisin kokeilemaan jotain uutta täytehässäkkää ja sitten mitä.  Kokisin maan murskaavan pettymyksen ja joutuisin tyydyttämään pizzanhimoni ehkä jopa kuvottavalla yhdistelmällä. Juu ei kiitos.

Teenjuonti. Täytän itseni joka päivä useammalla saavilla teetä. Kahvia juon ainoastaan hätätapauksissa. Tietysti minulla on mielimakuni. On irtoteetä jota haudutan kun haluan hemitellä itseäni. Ja sitten on lempiteeni jolla aloitan päiväni. Siis joka ikinen aamu. Ja iso saavillinen, toisinaan jopa kaksi. Riippuen aamusta ja hopusta.
Mutta tämä aamumaku on jokaikinen päivä sama. Kotona tai mökillä tai kylässä. Joissakin kyläpaikoissa sitä hankitaan ennen kuin tulen kylään. Joihinkin vien sitä mukanani.

Tein tähän liittyen pienen kokeen tovi sitten ja join aamulla "väärää" teetä. Voi pyhä Ingrid kun se päivä meni persiilleen! Kyseessä kuitenkin maku jota toisinaan juon päivälläkin. Se ei vaan toimi ja piste.

Muitakin esimerkkejä löytyisi, mutten paljasta niitä, ettette tajua minun olevan täysin hoidon tarpeessa.

Kaikki tämä mietintä lähti Gargamelin ihmettelystä enkö jo vähitellen kyllästy tähän teemakuun. Juu en ol vielä näiden vuosien jälkeen kyllästynyt. Ja tuskinpa vielä toviin kyllästynkään.

10 kommenttia:

  1. Jos G jatkaa tuon suuntaisia ihmettelyjään, niin sitten kyllä kannattaa miettiä sitä vaihtoon laittamista.... siitä kun vaihtamalla saisi pari ihan sirpsakan ikäistä ;)

    VastaaPoista
  2. Ääh mä lisään elohopea-annosta ;)

    VastaaPoista
  3. Jessus sentään mikä teefanaatikko! :D
    Kaipa se tee on hyvää jos siitä tykkää mutta mä sain tarpeekseni armeijan litkusta; joka saakelin päivä paitsi keskiviikkoisin ja sunnuntaisin jolloin sai kahvia <3
    *mmmhh...armeijan vahvaa mokkaa...*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miks mä olen kahtaantunut tänne?

      Poista
    2. Koska sulla on kaks google + profiilia samalla kuvalla. Sää olet kahtaantunut kaikkialle :)). Se on sitä, ku mikään ei riitä... hmm.

      Poista
    3. Parahin Paimen.
      Vertauksena jotkut sedät ja tädit juo joka aamu sitä samaa Kulta Katriinaansa. Mun mielest sama asia.
      Jakautunut persoona?

      Poista
  4. Mulla on kans ton pitsan kanssa sama juttu, että tulee aina tilattua sitä samaa hyväksi koettua. Nykyjään tulee kylläkin tehtyä lähinnä ite, ku ei tässä pikkukylässä pitsapaikkoja ole. Kaupungissa asumisen hyviä puolia oli se, ku sai tilattua pitsaa kotiovelle :)).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi mä en muistakka koska tehny ite viimeks pizzaa. Tarttis varmaan testata osaanks vielä.

      Mulla iskee ite tehdes se suuruudenhulluus ja täytteitä on kymmenen kertaa enempi ku pohjaa.

      Poista
  5. Jos pizzeriasta saa kana-persikka-pizzaa, niin sitä ei voita mikään ja olisin hullu, jos tilaisin muuta, koska mistään ei saa niin hyvää fiilistä. Sitä en siis vaihda :) Vaikkakin kaikkialta ei saa semmoista ja joutuu tyytyyn korvikkeisiin. Pöh.

    VastaaPoista
  6. Joskus vaan pitää elämässä mennä korvikkeilla :(

    Kuhan ei liian usein.

    VastaaPoista