lauantai 21. kesäkuuta 2014

Kiitos säänhaltija

Kiitos että lämpötila oli ja on edelleen n +10 asteessa.

Kiitos että tuuli oli melkein myrskylukemissa.

Kiitos että välillä satoi vettä. Ei sentään räntää.

Kiitos ettei aurinko pahemmin paistanut.

KIITOS!!

Olipahan käyttöä villasukille ja takille. Pipo ei olis ollu huono rannassa kokkoa katsellessa. Mutta kohmeiset sormet jäisen mansikkamargaritan ympärillä sopivat yhteen. Pysyi juomakylmänä.

Tuuli niin navakasti, ettei ollut hyttysiä. Paitsi ne kaksi todella verenhimoista makuuhuoneessa. Jotka suorittivat niin loistavia lentotemppuja, ettei niitä saatu hengiltä. Nyt vaan kärsitään anemiasta.

Suuri kiitos "huonosta" säästä koska, vieraat lähti jo pois!!

Jos keli olisi ollut edes kesäisempi, olisivat vieraat voineet jäädä toiseksikin yöksi. Ja mun hermo ei todellakaan olisi kestänyt.

Siis joo mökillä on huusi eikä posliinia. Jokakertainen valitus asiasta ei auta asiaa. Käy kotonas pazkalla senkin hienoperse tai ÄLÄ TULE!

Edelleenkin saunassa peseytyessä kauhan kanssa lapataan se vesi päälle. Valitus ei auta tähänkään asiaan. Käy kotonas suihkussa jollei käsi taivu niin ylös.

Joo ostettiin kallis aurinkosähköllä toimiva jääkaappi, ettei tarvi viedä ruokia kaivoon. Mutta valita toki huusista vaan.

Ethän sä mikään utelias oo, tutki ja köhnää toki kaikki tavarat ja purkit mitä hyllystä löytyy. Haluaisitko vielä tonkia mun vaatekassinikin?

Tarkkuusammunta on kivaa. Jätä toki ne kaikki maalitauluna olleet tölkit mitkä veit maaleiksi sinne pisin nurmikkoa. Kyllä mä ne kerään. Samoin kuin ne tölkit ja pullot ympäri pihaa ja taloa. Sähän et oo tietoinen tosta keräyslaatikosta mikä on terassilla. Juu se sama minkä ohi menet joka kerta kun kuljet ovesta. Nou hätä, kyllä mä kerään.

Ei sun tarvi siivota jälkiäs syömisen jälkeen. Jätä toki ainoona joukosta roskat ja tiskit pöydälle, vaikka ihan kaikki muut osaa käyttää roskista ja viedä tiskit altaaseen. Kyllä mä hoidan.

Kiva ku kokkaat. Yritä toki ravistaa siitä halloumipaketista ne kaikki nesteet siihen matolla. Kyllä mä pesen sen maton. Ennen ku hiiret käy sen kimppuun. Sen muovikääreen ois voinu kans laittaa avonaiseen roskikseen, mut on se nätti tos pöydälläkin.

Jos se maitotölkki tulee sun kohdalla tyhjäks ni jätä siihen pöydälle se vaan, turhaan oisit rasittanu itteäs, ja laittanu sen sun seläntakana olevaan roskikseen. Kyl mä laitan.

Jollei vielä käyny selväks ni mun hermot on aika loppu. Ja siis nää oli ne jäävuoren huiput vast. Lastuja lenteli hampaist. Ohimosuonet pullisteli vaarallisesti myös. Ja kaikki vaan yhden zaatanan huonosti kasvatetun klopin takia. Onneks ei oo mun sukulainen. Jos olis ni
Ei tod käyttäytyis noin ku kerran. Ku tää yksilö ei välitä vaikka sille näistä sanotaan. Siis muutkin kuin minä. Siinä on elämänasenne kohillaan.

Mä niin tarviin hermolomaa!!


4 kommenttia:

  1. Onnekseni mun vieras osas käyttäytyä. Vei tiskitki altaaseen ja osasi arvostaa ihan ääneen ruoan eteen näkemääni vaivaa. No, kieltämättä oli iha kiva tehä välillä ruokaa jollekki mulle, ku vaa itelle. Itelleen ei nii vihtikkää samalla lailla kokkailla. Tosin mulla on aina tapana vähän liiotella, joten ruokaa on vielä vaikka huru mykket jääkaapissa.

    Tarkkuusammunnasta tuliki mieleen, että en ole muistannu koko ilmakivääriä tänä kesänä. Pitäisköhä kaivaa kaapista ja ruveta huomenna ammuskeleen iha vaikka vaan viimeisen lomapäivän kunniaksi...hmm.

    Sinun vieraasta sen verran, että jos ei osaa käytöstään muutaa, vaikka asiasta sanotaan, ni kannattasko iha oikeesti pyytää jäämää sit vaikka iha sinne omaan kotiin sotkemaan?

    Koita ny tänään nollata tilanne. Mukavaa illanjatkoa ja huomista päivää myös :)).

    VastaaPoista
  2. Juu kyllä ne muut osaa käyttäytyä. Ku noi muut sukulaiset ( ei mun ) vähä hyysää sitä kloppia ku se on vielä niin nuori ja se ei osaa ja blaa blaa blaa.
    Mun on vaan paha mennä sanomaan ku ei oo mun mökki. Muuten oliski jo porttikielto. Onneks juhannus on vaan kerran kesäs.

    Kyl se on kivaa kokata sellasille jotka sitä arvostaa. Hyväkin ruoka maistuu sillon vieläki paremmalta.

    Kyl pienet ammuntakisat aina kivoja on.

    VastaaPoista
  3. Hemmetti, blogger oli tipauttanut sut kokonaan pois mun lukulistalta mutta etpäs ole enää kun mä liimasin sun takas :D

    No jos kerran on ollut noin kusipää vieras niin toivottavasti jäi viimeiseksi vierailukseen koska mun mielestä myös mökillä/mökkikyläilyssä täytyy olla niinkuin ihmiset eikä niinkuin mullit pellolla. Nyt ei sitten muuta kuin odotellaan aurinkoa ja lämpöisiä kelejä.

    VastaaPoista
  4. Laitoithan edes kakskomponenttiliimalla etten enää tipu?

    Ja siis sen käytöstavathan on sillä kehittyny tässä vuosien saatossa. Välillä tuntuu, että se ihan tahallaan kaikin konstein ärsyttää mua.

    Kyllä mun mielestä peruskasvatukseen kuuluu edes auttavat käytöstavat.

    VastaaPoista