torstai 19. kesäkuuta 2014

Etukäteisjuhannusähky

Juhannus. Tuo vuoteni toinen odotettu juhlapyhä joulun ohella. Ne muut kissanristiäiset ovat vähän merkityksettömiä minulle. Kuten esim uusivuosi. Mielumin olen mökillä saunomassa kuin baarissa. Mä kun en oo mikään kalenterijuoppo. Enkä ole enää toviin baareissa muutenkaan viihtynyt sen puoleen.

Juhannushan on periaatteessa yksi kesän, kelistä riippumatta, viikonlopuista muiden mukana. Miksi sitten silloin ruokaa pitää olla pataljoonalle ja kaikkea ylimääräistä häsää. Auto täynnä, eikä siellä ole vielä edes vaate ja ruokakasseja.

Toki erilaisen siitä tekee sukulaiset jotka saapuvat paikalle. Vaikkei kaikista ihan niin lämpimästi ajattelekkaan. Mutta se on kokonaan toinen asia.

Joten tiedän jo etukäteen ravaavani ympäriinsä "palvelemassa" ja auttamassa heitä. Toki ymmärrän etteivät he tiedä missä kaapissa mitäkin on ja vastaavaa. Silti olen aivan puhki viikonlopun jälkeen. Ei se ole itselle enää sellaista juhlaa ja lomaa kuin ennen.

Ja sitten se siivoaminen viikonlopun jälkeen. En nyt tarkoita vieraiden sottapyttyjä olevan. Paitsi se yksi. Mutta aina sitä löytää vierashuoneista ja mitä omituisimmista paikoista tyhjiä tölkkejä ja kertakäyttömukeja. Puhumattakaan viime vuoden räkäisistä nenäliinoista.

Tämä ei niin miellyttävä henkilö kun kärsi nuhasta. Räkäroitteja oli sängyssä, sen alla, kirjahyllyssä ja ympäri taloa lattialla. Tämä henkilö ei siis ole minun sukulaiseni, joten olen vähän huono sanomaan hänelle. Joskus olen yrittänyt ja siitä ei ollut mitään hyötyä. Pahoitin vain mieleni hänen vastauksestaan.

Voin siis sanoa olevani väsynyt jo ennakkoon.

4 kommenttia:

  1. Sä kun aina karjut mulle että "OHJAUSKORKEUS".....

    Mitäs jos nyt ottaisit kuulakärkikynän kauniiseen käteesi ja kirjoitat sillä ranteeseesi "HOKAN LEPOJUHANNUS".

    Sen jälkeen aivojesi sopukoissa siirrät nuo "jonkun muun" sukulaiset samaan orjatyövoimalaatikkoon jossa esim minun kupeitteni hedelmät ovat. Ystävällisesti mutta varmasti aurinkotuolistasi ohjeistat porukat hoitamaan hommat. Jos mulkvistit eivät osallistu ruuan laittoon, niin sinä puolestasi valmistat kystä kyllä mutta vain kahdelle!
    Ja aina kun tuntuu että nyt ei toimi, nyt joku passuuttaa sinua, niin otat ja vilkaiset sitä kirjoitusta kädessäsi. Ja sen jälkeen kohdistat kasvosi lähimpään mulkvistiin ja sanot
    "JUOKSE ja muistakin OHJAUSKORKEUS!! Tuoppa tullessasi lasiini lisää jäitä, kiitti muru".

    Jos ei auta tähän juhannukseen, niin saattaa auttaa seuraavaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tossa olis toi liila tussi. Jos sillä sitten itseeni kirjoitan. Ei huono.

      Mä en karju sulle. Mä vaan ohjeistan kuuluvasti ;)

      Ne ilmeisesti lähtee jo lauantaina pois. Voi ei :D

      Mä otan la illal oman levollisen juhannuksen. Otan juomaa ja makaan alasti räntäsatees ottamas aurinkoo.

      Poista
  2. Ensi vuonna kohteliaasti ilmoitatte, että vietätte juhannuksen ihan pienessä piirissä. Samalla voinette ilmoittaa, että siitä tulee perinne.... vaikkapa joka toinen vuosi tai jotain. Tälle juhannukselle voi ehkä olla jo myöhäistä.

    Helpostihan se siihen menee, että emäntä juoksee ja muut nauttii, jos ei pidä varaansa. Mukavaa juhannusta joka tapauksessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sekään ei auta et toi äijä omalla tavallaan myös jännittää niitä sukulaisia. Kaiken kun pitäis olla kunnossa niiden tullessa.

      Ei hassumpi idea toi joka toinen vuosi.

      Tänä vuonna mun varasuunnitelma on laatikon maalaus. Sit vois sanoo et maalaus kesken tehkää ja hakekaa ite.

      Hauskaa juhannusta sinnekkin!

      Poista