sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

Kukkuu

Käki ja muutama muu.

Viiminen puol vuotta ollu aika hulinaa. Mutta hengissä selvittiin. Tänä aikana olen oppinut seuraavia asioita:
A mä en vaan osaa/ymmärrä/puhu insinööriä
B suurinpaan osaan ihmisiä joutuu pettymään
C mä olen liian kiltti pyörittämään bisnestä
D joskus vaan palaa käpy tyhmiin ihmisiin ja pitää yrittää olla hiljaa kun samassa bisneksessä ollaan. Huoh. Välillä on niin vaikeeta!!!
E muista pyhittää lepopäivät
F kaikkiin asiakkaiden pyyntöihin ei tarvitse suostua
G pistä tomaatit aikaisemmin itämään
H myöskin kurkut
I kokeile uusia ruokia, voit yllättyä iloisesti. Tai sitten muistat mikset kokeile kaikkea
J sovinisteista saa saman tuomion kuin ihmisistä

Tässä näin alkuun.

Merenäärelässä ollaan. Kuinkas muutenkaan. Gargamel nukkunut flunssaansa hyvin tiiviisti. Tarkemmin tästä voi lukea mun ihan ekasta/ekoista postauksista joka koski sitä kun mies sairastaa. Ainoana poikkeuksena, ettei nyt löydy räkäroitteja joka paikasta.
Mut oonpahan saanu rauhassa puuhailla kasvihuoneessa ja pihalla.

Kasvihuoneessa alkaa olla täyttä. Siis purkeissa ja laareissa ei enää tilaa. Nyt vaan ootellaan taimien kasvua. Maissit kyllä jo yli metrisiä. Tomaatteja, kurkkuja, vesimeloneja, viiniköynnökset sun muut.

Yrteistä löytyy vasta basilika. Eikä mitään salaattejakaan vielä ole. No en mä mikään pupu olekkaan. Pihalla lisäksi vielä porkkanoita ja pensaspapuja. Himskatisti herneitä, muutama mansikka.

Viime talvi kohteli kaltoin mun mansikoitani. Molemmat penkilliset kuolivat. Alle 10 kitukasvuista jäi henkiin varapenkkiin. Eli kaupan mansikoilla tämä kesä. Blääh. Ottaen huomioon viime talven tekemät tuhot, säästyin pahimmilta kyllä.

Nyt menen kastelemaan viljelyksiä. Olen siis hengissä ja jatkan nillitystä lähiaikoina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti